Dagens ridpass

Idag red jag Poker en sväng i ridhuset. Jag börjar alltid med att skritta fram en stund för hand och sen sitter jag upp och fortsätter därifrån. Han känns mycket bättre i handen och bibehåller stödet nästintill hela tiden nu vilket känns riktigt skönt. Han börjar också bli riktigt fin och känslig för skänklarna igen, framsteg!!
 
Han släpper stödet lite i början i traven och skjuter upp nacken men då räcker det bara med att jag driver på framåt så kommer han snabbt tillbaka. Traven har vi alltid haft lite svårt med då han gärna pinnar på med benen utan någon ryggaktivitet men även det börjar bli mycket bättre. Det känns som att jag vet hur jag ska lösa det mycket bättre nu än för ett halvår sen vilket känns riktigt bra. Vi lär oss tillsammans helt enkelt!
 
I högergaloppen var han riktigt fin och han gav mig en fantastisk känsla. Han känns precis lika fin som han var i höstas när han var igång så det  är riktigt lovande. I vänstergaloppen är det lite jobbigare. Jag får inte riktigt med yttersidan men det är bara att jobba vidare så blir det nog också riktigt bra när han kommit igång lite mer! 
 
Sammanfattningsvis är jag jättenöjd över dagens ridpass och nu väntar två lite lugnare dagar med skogspromenader så kroppen får återhämta sig lite! 
 
 
 Trött kille efter ridpasset! :)
 
 
Allmänt |
Upp