Några dagar off..

 
Hej på er!
 
Förlåt för dålig uppdatering med har haft fullt upp under dom senaste dagarna så bloggen har blivit bortprioriterad. Har ridit varje dag sen i torsdags och han känns bara bättre och bättre för var dag som går. Igår däremot var vi på kliniken och planen var att vi skulle sko och efter det göra en vetcheck. Vi bestämde oss för att plocka av skorna bak och låta dom få en chans att stärka sig över sommaren. Vi kom även fram till att vi väntar med att sätta på skor fram och låter dom ta sig lite mer. Så nu står jag med en häst som är barfota runt om. Det var ju inte riktigt planen från början men jag tror det är bästa för honom just nu och i och med att han kommer gå i gräshage i sommar så tror jag att fötterna kommer bli riktigt starka och fina till hösten. 
 
Vetchecken gick bra. Han var ju lite öm i bakhovarna men det är ju inte så konstigt eftersom att vi plockade av skorna direkt innan. Annars var det inget fel större fel på honom så det känns jätteskönt! Han ska ta det lugnt under den här veckan och sen ska vi börja köra på som vanligt igen. Får ju dock se hur bakhovarna tar sig och jag håller tummarna att han inte blir allt för öm nu i början! Summan av allt så är jag nöjd över dagen och jag är så glad att jag har ett sånt bra team runt omkring mig! ;)
 
 
Bild från i morse. Så himla härligt väder så Poker får gå naken idag! :)
 
 
Poker visar ett av alla sina trix som han har lärt sig haha!
 
 
Allmänt |
Upp