Söndag

Hej på er! Uppdateringen är lite låg nu men har inte så mycket att skriva i och med att han inte rids för fullt nu den här veckan. Vi har mest gått på promenader och pysslat i stallet. Kvalitéts tid helt enkelt! ;)
 
Igår red jag för första gången sen i söndags och det märks verkligen när jag inte ridit på ett tag. Han blir lite loj och okänslig för hjälperna så jag jobbade mest på att renodla hjälperna. Med renodla menar jag att jag testar gasen och bromsen och att han flyttar undan för båda skänklarna. Om han inte svarar för hjälperna korrigerar jag för att få en snabbare reaktion. Efter en stund blev han mycket bättre men hjälp vad svårt det är när man bara får skritta. Han är svår att jobba längre stunder i skritt innan jag har fått trava och galoppera. Men nu när vi inte har något val är det ju bara att öva på!
 
Det var så fint vid travbanan i fredagskväll när vi gick på en liten promenad!
 
 
Allmänt |
Upp