Augusti

Hej på er! Det var ett tag sen jag skrev nu och jag kan ärligt säga att det här med blogg är nog inte riktigt min grej. Men men, kommer nog att bli några ofrivilliga pauser då och då men det får ni överleva! Sist jag skrev var det i slutet av juni och sen dess har det hänt en del grejer. Jag var i falsterbo en vecka i början av juli och hade det jättemysigt. Helt underbart att se massa bra ridning och verkligen andas häst. Dock var det en hel del dålig ridning också om jag får säga det själv men det är en annan historia.. Jag har även börjat på ett nytt jobb så det känns jätteroligt!
 
Poker har gått på lite halvfart från Falsterbo veckan fram tills nu. Han har nämligen varit lite öm i ryggen, vad det beror på kan jag dock inte svara på. Kanske är sadeln som inte ligger hundra eller så är det en kombination av att han är lite öm i hovarna och avlastar därav ryggen. Alternativt en kombination av allt. Nojjig som jag är åkte jag ju direkt in till veterinären och fick bekräftat att min teori antagligen stämmer då vi inte kunde hitta något annat. Så vi kom fram till att han ska få ta det lite lugnare fram tills han har skor på alla fyra och arbetas mestadels från marken för att slippa större belastning på ryggen.
 
Men oturen tar inte slut här, för några dagar sen när jag skulle ta in honom från hagen på kvällen tyckte jag att han kändes väldigt trött och lite matt. Tänkte att det bara var pga värmen men dagen efter han han 39 graders feber. Det som dock var annorlunda var att han hade ett giganstiskt insektsbett, ca 15x15 cm stort på magen som han verkade smått irriterad över. Blev såklart jättenojjig och trodde att han var döende (hehe). Febern försvann men några dagar senare blev han jättesvullen i benen?? Det började i båda bak där han blev jämntjock och dagen efter var han lika tjock i båda frambenen. Så himla konstigt. Även detta gick över på några dagar och nu är han pigg och kry igen.
 
Jag däremot lyckades att få ryggskott för några veckor sedan som inte varit så himla roligt. Har knappt kunnat böja mig mer eller gjort något öht vilket känns rätt värdelöst. Har varit en del hos min naprapat men ingenting verkar hjälpa så antar att det bara är att härda ut. För några dagar sen var jag på ett annat ställe och fick massage och efter det har jag blivit förkyld också. Kan det bli bättre eller? Ryggen känns dock lite bättre nu efter förkylningen så det kanske hänger ihop på något sätt? Eller så är det bara att febern och huvudvärken tar över smärtan! Who knows.. Det kan ju inte bli mycket sämre i alla fall! :)
 
 
 
Allmänt |
Upp