Hej på er!

Hej på er! Nu var det ett bra tag sen jag skrev här men har inte haft någon vidare lust eller motivation till att blogga. Men nu tänkte jag ge det en chans till. Sen sist jag skrev här har det hänt en hel del.

Poker mår i alla fall väldigt bra. Han har numera skor fram och är fullt igång ridmässigt. Han har även fått en kompis i hagen vilket känns jättekul. Under dom första dagarna fick han tyvärr två broddsparkar vilket ledde till en veckas ofrivillig vila. Det var som tur var ingen fara med sparkarna och nu har dom lugnat ner sig lite mer i hagen och börjar acceptera varandra bättre. Hoppas verkligen att det här funkar på sikt så han slipper gå själv i hagen.

Han är som sagt fullt igång i ridningen och vi kämpar på för fullt. Jag har även börjat ta hjälp av Lollo (som red in honom) igen och sedan dess har vi verkligen hittat varandra. Fokuset nu ligger bara på acceptans av hjälperna och att han ska ta i och jobba med hela kroppen. Lättare sagt än gjort 😉 Nej men ju mer jag rider desto finare blir han så det känns verkligen lovande!

Planen med bloggen är att försöka hålla den levande åtminstone några dagar i veckan, ibland mer, ibland mindre. Men det återstår att se! Stay in touch 🐴

Allmänt |
Upp