Lördag

Godmorgon på er!
 
Vaknade för nån timme sen och har sen dess inte gjort många knop, produktiv dag ;) Nej men idag är vädret inte det roligaste här i Stockholm. Regnet bara öser ner och som tur är hade jag redan planerat en vilodag med en liten promenad för Poker idag, väldigt passande!
 
Igår kväll red jag ännu ett pass i ridhuset. Jag följde upp och fortsatte på samma spår som i torsdags och jag hade en mycket bättre känsla redan från början. Han har alltid varit svår att jobba i skritten i början av passet då jag fått känslan av att han inte riktigt släpper igenom, eller ja snarare jag som inte kommit åt honom där. Så skritten har jag alltid valt att lägga i mitten av passet men igår kunde jag jobba honom där redan från början. Mycket öppnor och sidvärtesövningar för att få honom med mig. Han svarar väldigt bra undan höger skänkel men undan vänster är lite jobbigare så det får vi fortstätta att öva på och renodla. 
 
Fick en väldigt fin känsla i traven stundvis och det känns som att poletten börjar trilla ner nu. Det är ju klart att han inte orkar gå där jag vill ha honom till hundra procent av passet men stunderna blir längre och längre så det känns jättekul! Vänstergaloppen är ju normalt svårare än höger men igår fick jag en jättefin känsla där. I högergaloppen blev han dock lite trött och orkade inte hålla ihop på slutet men men, det är sånt som händer! Jag är nöjd i alla fall! :)
 
Poker precis när jag hade köpt honom som 2,5 åring. En riktig liten virvelvind haha! Snart har jag ägt honom i hela 5 år, det är helt sjukt vad tiden går fort!
 
 
Allmänt |
Upp