Gårdagens ridpass

Blev en sen kväll i stallet (som vanligt) igår så hann inte med att skriva om ridpasset så gör det nu istället!
 
Jag fokuserade väldigt mycket på traven igår, att han ska hålla takten men att jag ska kunna ändra tempot, och oj vad svårt det är. Traven är ju som sagt vår svåraste gångart då han gärna sänker ryggen och inte arbetar rätt men det är bara att bita tag i det sura äpplet och jobba vidare med det. Red mycket öppnor för att få koll på bogarna och efter ett tag började det sakta men säkert kännas bättre. Normalt sätt brukar jag alltid galoppera innan jag jobbar med traven men idag tog jag tag i det redan från början och pressade oss lite. Jag kände att galoppkvalitén blev mycket bättre av travjobbet redan från början så det var ju positivt. Allt hänger ju ihop på ett eller annat sätt så det är ju bara att testa sig fram tills vi hittar ett system som passar oss bäst!
 
Jag är väldigt nöjd över gårdagens pass måste jag säga. Han tyckte det var lite jobbigt generellt men i och med att vi inte har ridit ordentligt i ridhuset på ett bra tag så kämpade han på riktigt bra! 
 
Är så fantastiskt glad över min fina häst!
 
 
Allmänt |
Upp